One Happy Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu One Happy Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu

One Happy Island

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

04 Februari 2017 | Aruba, Oranjestad

Afgelopen donderdag zijn wij, twee klasgenoten en ik, vertrokken voor 3 maanden stage naar Aruba. Op Schiphol verzamelt, alwaar we met KLM naar Oranjestad zijn gevlogen. Het Reina Beatrix Airport.
Hier werden wij vriendelijke opgevangen door de, ik noem hem maar even voor het gemak 'de klusjesman', van ons gehuurde huis. Inmiddels is de avond al gevallen op Aruba.
Na een korte rit komen we aan bij het huis, wat eigenlijk pal naast het vliegveld ligt. De eigenaar van het huis, die met ons vliegtuig zojuist weer vertrokken is, heeft een heerlijke fles wijn, wat te knagen en wat eerste ontbijtspullen achtergelaten. Dat is toch wel heel aardig!
De klusjesman geeft ons een kleine tour in en om het huis en geeft aan als er wat is dat we hem altijd kunnen bereiken via Whatsapp! De beste man verdween hierna in donkere Arubaanse nacht.
Na een korte nacht, lees: jetlag, lekker vroeg ontbeten. Om half tien zou ik opgehaald worden door het autoverhuurbedrijf, om de reeds gereserveerde auto (door de eigenaar van het huis, waarvoor dank) op te halen. Maar aangezien we op Aruba zitten en alles redelijk pocopoco gaat, wat ik begrijp met deze temperaturen, kwam de man om half elf. De hyundai i10 is een gloednieuwe en zal ons de komende drie maanden naar veel mooie plekjes op dit eiland brengen, verwacht ik.
In de middag zijn we kennis gaan maken bij SABA (Stichting Algemene Bejaardenzorg Aruba). Dit wordt onze stageplaats voor de komende drie maanden. Lisa en Sanne in Huize Maristella en ik een paar kilometer verderop in Centro di cuido. Hier zullen we maandag beginnen!
Na een rondleiding door beide centra nog wat boodschappen gedaan en zijn we nog heerlijk even naar het strand geweest (Surfside Beach). Nog even heerlijk genoten van de Arubaanse middagzon.
Vandaag (zaterdag) lekker uitgeslapen en richting de noordpunt van het eiland gegaan om de California Lighthouse te bewonderen.
Na een klein stukje rijden uitgekomen op Palm Beach en hier een groot gedeelte van de middag doorgebracht. Wat is het zeewater hier toch heerlijk aangenaam :-)
Mijn eerste indruk van Aruba: het is echt One Happy Island.

• 05 Februari 2017 - 11:57

Petra:

Kijken nu al uit naar je volgende verslag......

• 05 Februari 2017 - 12:51

Elly Sander:

ziet er geweldig uit Remco veel plezier en werkse

• 05 Februari 2017 - 13:06

Nettie:

Wat een gaaf huis en heerlijk strand bij de deur. Daar ga je het vast wel mee redden de komende maanden.
    Geniet er van, wij houden de jeugdbrandweer wel draaiend tot je terug bent :)
    Leuk zo'n verslag, dan blijven we een beetje op de hoogte van je reilen en zeilen daar. xxx Netttie