Rondje Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu Rondje Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu

Rondje Aruba

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

23 Maart 2017 | Aruba, Oranjestad

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een stukje op mijn blog geschreven heb. Ik wil niet schrijven om het schrijven, maar gewoon als ik wat leuks of interessants heb meegemaakt. De afgelopen weken is er natuurlijk wel een en ander gebeurd waarover ik wat leuks kan schrijven.
Bijna een maand geleden schreef ik over de carnaval en over een duik die ik gemaakt heb. Wat dat betreft heb ik de smaak te pakken en hebben we ondertussen een tweede duik gemaakt. Tijdens deze duik zijn we weer een stuk dieper geweest (ong. 17 meter) en hebben veel mooie dingen gezien. Onder andere een best grote murene (zie foto's).
Nu we de smaak te pakken hebben, zijn de volgende vijf duiken al gepland. We gaan voor PADI Advanced open water diver! Als dit is afgerond kunnen we nog dieper (tot 30 meter), navigeren, wrakduiken maken, etc, etc...
De onderwaterwereld is hier prachtig, maar de natuur boven water is hier natuurlijk ook heel mooi! Daarvoor ben ik ook nog een dagje op pad geweest, om dit ook nog op de gevoelige plaat vast te leggen. 05:15 u de wekker, ja je zal me voor gek verklaren, om even na zes uur de Hooiberg te beklimmen om een prachtige zonsopgang te aanschouwen. Een aanrader om dit zo vroeg te doen. Eén, er is (bijna) niemand op de berg en twee het is nog relatief koel. Evengoed nog ongeveer 27 graden :-S Na een klim van ongeveer 600 treden stijl omhoog sta je op ongeveer 165 meter boven zeeniveau. Zo is het hele eiland goed te overzien en kun je bij helder weer Venezuela zien. Helaas was dit laatste bij mij niet het geval.
De bekende divi-divi boom op Eagle beach moet natuurlijk niet ontbreken in mijn fotoalbum, dus als een speer van die berg af en naar Eagle beach, want ik wil alleen de boom op de foto en niet al die Amerikaanse toeristen er ook bij :-))
Na een toertje door het binnenland via de Alto Vista kapel en de natural bridge kom ik uit bij de donkey sanctuary. Hier worden ezels opgevangen die vroeger over het eiland zworven of voorheen voor het vervoer over het eiland gebruikt werden. Dit alles wordt gerund door vrijwilligers en alles wordt bekostigd door donaties. Goed. Verder...
Nu met onze prachtige hyundai i10 door het Arikok national park. Het kan, maar je moet het rustig aan doen. Wil je echt diep het park in, dan heb je wel een 4x4 nodig. Maar zeker mooie dingen gezien hier. De zee aan deze kant van het eiland is behoorlijk wild. Aan deze kust ook nog locals tegengekomen welke zaten te vissen met alleen een rolletje touw (zo eentje die je bij het vliegeren gebruikt, ter verbeelding) en een haakje. De koelbox zat al goed vol met vers gevangen vis voor de familie. Deze box werd trouwens goed bewaakt door oma (of moeder).
We doen een pit stop in San Nicolaas voor een broodje om vervolgens nog even van zon en zee te genieten bij Boca Grandi, een strand aan de oostkant van het eiland. De rest van het reisgezelschap is hier ook neergestreken. Hier kun je goed zwemmen in de wat wildere zee. Het is soms wel oppassen geblazen voor de kitesurfers...
Meer foto's volgen nog...
Duikfoto's met dank aan: Happy Divers Aruba.

  • 23 Maart 2017 - 23:15

    Minouschka:

    Wat leuk om jou reis hier te volgen en wat een boel mooie dingen heb je al gezien!
    De natural pool is ook echt een aanrader! Inclusief de reis ernaartoe met een quad of mee met een lokal per jeep
    (laatste hadden wij geregeld met de kaartjesverkoopster bij arikok park).
    Geniet van je verblijf daar buddy! Het is je gegunt!

  • 23 Maart 2017 - 23:21

    Remco Vergunst:

    De natural pool staat zeker nog op het lijstje! Misschien een keer met een collega van SABA (met een 4x4) :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Voor 3 maanden stage op Aruba bij Stichting Algemene Bejaardenzorg Aruba

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2017

Rondje Aruba

26 Februari 2017

Carnaval!

12 Februari 2017

Papiamento

04 Februari 2017

One Happy Island
Remco

Beschrijving van mijn avonturen op Aruba, tijdens mijn 3 maanden stage bij SABA, Stichting Bejaardenzorg Aruba

Actief sinds 04 Feb. 2017
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 5500

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

Aruba

Landen bezocht: