Carnaval! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu Carnaval! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu

Carnaval!

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

26 Februari 2017 | Aruba, Oranjestad

We hebben net twee weken gewerkt en het is alweer tijd voor een week vakantie! Vakantie vieren terwijl je eigenlijk als het vakantiegevoel hebt, beetje dubbel, maar wel wel erg fijn! Een aantal dingen stonden op de planning. Carnaval is natuurlijk al begonnen, maar de grote optocht in Oranjestad was vandaag. Wat een happening is dat. De Arubanen weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen! Heerlijke muziek, non-stop dansen en kleurrijke pakjes, precies zoals ik mij carnaval hier had voorgesteld.
Ook hebben we donderdag carnaval mogen vieren met de bewoners van SABA. Heel bijzonder om te zien hoe dit nog volop wordt gevierd door de bejaarde eilandbewoners. Er wordt door de medewerkers alles aan gedaan om de bewoners een fantastische dag te bezorgen!
Oranjestad heb ik aan het begin van de week bekeken. Je ziet dat deze stad leeft van het toerisme en dan vooral van Amerikanen, deze worden per bootlading (lees: cruiseschip) aan wal gezet zodat ze vooral sieraden kunnen shoppen. Om vervolgens weer aan boord van hun huizenhoge drijvende stad te verdwijnen.
De rest van de week de stranden bekeken en natuurlijk ook af en toe een beetje zwemmen en proefliggen. Ik moet toch een keer bruin worden...
Eagle Beach is heel mooi, zo een helder blauw water had ik nog nooit gezien, maar wat een drukte. Voor mij liever de kleinere wat rustigere stranden zoals Baby Beach of Mangel Halto.
Op het laatst genoemde strand hebben we de eerste duik gemaakt van deze drie maanden. Voor mij de eerste duik in zee. Gaaf! Dit was al gaaf maar de instructeur gaf aan dat het zich erg slecht was vanwege de gedraaide wind. Het zal nog mooier zijn als de wind weer tot bedaren is gekomen. Binnenkort nog maar eens een duik maken, dit was zeker voor herhaling vatbaar. Leuke bijkomstigheid die we hebben mogen ondervinden. Als je dus (tijdelijk) local bent, betaal je een stuk minder voor dit soort activiteiten. Dat houdt in de prijs in $ wordt Arubaanse gulden (florin), dat scheelt bijna 50% !
De week vakantie zit er alweer bijna op. De maandag hebben we nog vrij om bij te trekken van het carnavalsfeestje alhier. Dinsdag weer starten aan een nieuwe werkweek! Ayo!