Papiamento - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu Papiamento - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Remco Vergunst - WaarBenJij.nu

Papiamento

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

12 Februari 2017 | Aruba, Oranjestad

Het is stil in de auto als we maandagochtend om half negen naar Huize Maristella rijden. Ik zet de meiden af en rijd zelf door naar Centro di cuido, ongeveer 5 minuten verder rijden in San Nicolas.
De eerste stagedag is begonnen. Wat zal deze dag mij brengen? Deze eerste dag natuurlijk veel meelopen om de collega's en patiënten te leren kennen. Heel veel nieuwe indrukken. Een andere cultuur. Een andere taal. Andere gewoontes. Ik merk dat ik echt heel erg moet wennen aan deze nieuwe stage plaats. Als ik de eerste indruk moet geloven, denk ik dat ik hier een hele fijne tijd tegemoet ga.
Gelukkig spreken de meeste van de nieuwe collega's allemaal redelijk tot goed Nederlands. Als ze onderling beginnen te praten, en dat gaat snel, in het Papiamento is er geen touw aan vast te knopen. In Nederland heb ik voor vertrek een cursus Papiamento gevolgd, maar daarbij houd het op met gedag zeggen en jezelf voorstellen.'
De rest van de week vertrekken we al om half zeven richting onze stageplaatsen, aangezien we om tien voor zeven dienen te beginnen. We eindigen om tien voor drie. Het voordeel hiervan is dat je na het werk nog wel even wat tijd hebt om bijvoorbeeld nog even een uurtje op het strand te gaan liggen. Dat is natuurlijk een heel vervelende bijkomstigheid van deze stageplaats... :-)
Na de vier stagedagen, maandag tot en met donderdag, is het alweer tijd voor weekend. Ik merk dat ik behoorlijk moe ben van alle nieuwe indrukken en proberen te luisteren naar het Papiamento. Ik merk dat ik al steeds meer steekwoorden eruit kan halen, zodat ik begrijp wat de strekking van het verhaal is. Ook kan ik mijzelf steeds meer met korte zinnen verstaanbaar maken.
Het weekend hebben we voornamelijk doorgebracht aan het strand en in Oranjestad. Vrijdagavond nog even gezellig naar Moomba Beach Bar en Gusto, één van dé uitgaansgelegenheden van Aruba naar het schijnt.
Vanaf maandag weer vier dagen stage en dan een ruime week vakantie, tja wat moet je anders hier op dit prachtige eiland...

  • 12 Februari 2017 - 09:42

    Wijnie:

    Fijne stage tijd. Er zijn vervelender plaatsen op de wereld ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

Voor 3 maanden stage op Aruba bij Stichting Algemene Bejaardenzorg Aruba

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2017

Rondje Aruba

26 Februari 2017

Carnaval!

12 Februari 2017

Papiamento

04 Februari 2017

One Happy Island
Remco

Beschrijving van mijn avonturen op Aruba, tijdens mijn 3 maanden stage bij SABA, Stichting Bejaardenzorg Aruba

Actief sinds 04 Feb. 2017
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 5502

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

Aruba

Landen bezocht: